De wereldwijde gokmarkt is momenteel $180 miljard waard – de snelst groeiende vorm van entertainment wereldwijd. Ter referentie: de wereldwijde filmindustrie is $100 miljard waard en alle Noord-Amerikaanse sporten samen zijn $73 miljard waard in termen van jaarlijkse inkomsten.
Experts voorspellen dat het aantal online streamers van online games tegen 2025 tot één miljard zal stijgen – één op de negen mensen vandaag.
Drie van de top vier meest bekeken sportevenementen in de Verenigde Staten in 2018 waren niet eens traditionele sportevenementen. Het waren e-sportevenementen. Zo had het League of Legends-kampioenschap 30 miljoen meer views dan het AFC Championship en 45 miljoen meer views dan het NCAA Football Championship.
Blockchain spellen
Omdat blockchains open zijn en geen toestemming nodig hebben, kan iedereen erop bouwen. Dit betekent dat we een toekomst moeten verwachten waarin er blockchain-spellen zijn die bovenop verschillende laag-één blockchains zijn gebouwd, bijvoorbeeld Ethereum, Solana, Cosmos, enz. Gebruikers zullen gemakkelijk van game kunnen wisselen, en ze zullen hun assets zoals NFT’s in de vorm van skins, avatars, of wapens mee kunnen nemen. Dit is iets wat vandaag niet mogelijk is.
We evolueren naar een wereld waar sociale signalen tussen jongere generaties in de metaverse plaatsvinden via een in-game avatar, het wapen dat ze hanteren en de skins die ze bezitten. Welkom in de toekomst
Geef een reactie