Facebook heeft zijn beleid voor cryptocurrency-advertenties versoepeld deze maand. Nu is het voor bedrijven mogelijk om crypto-advertenties op zijn platform te draaien. Meta doet dit omdat het cryptocurrency-landschap de afgelopen jaren is blijven rijpen en stabiliseren en meer overheidsregels heeft gezien die duidelijkere regels stellen voor hun industrie.
Meta’s nieuwe regels voor cryptocurrency-advertenties
Meta, voorheen bekend als Facebook, kondigde woensdag nieuwe regels aan voor cryptocurrency-adverteren.
Het aantal regelgevende licenties dat de advertenties accepteert is verhoogd van drie naar 27. Nu hoeven bedrijven nog maar één van de 27 licenties te hebben om in aanmerking te komen om te adverteren op Facebook. Dit geld voor de volgende landen:
De 27 vergunningen zijn afgegeven door regelgevende instanties in de VS, Australië, Oostenrijk, Canada, Estland, Finland, Frankrijk, Duitsland, Hongkong, Indonesië, Japan, Luxemburg, Maleisië, Nederland, Noorwegen, de Filipijnen, Singapore, Zuid-Korea, Zweden, Thailand, de Verenigde Arabische Emiraten en het VK.
Geef een reactie